تبدیل بزرگراه ها به آزاد راه
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
Share/Save/Bookmark
 
 
به گزارش پایتخت به نقل از ایلنا خیرالله خادمی، معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این که برخی از بزرگراه‌ها ظرفیت تبدیل به آزادراه را دارند، گفت: از بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزادراه در سراسر کشور، فهرستی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.
وی با بیان این که  21 پروژه بزرگراهی که قابل تبدیل به آزادراه هستند، فهرست شده اند، ادامه داد: از این فهرست  سه پروژه در اولویت قرار گرفت و فراخوان جذب سرمایه گذار برای این پروژه‌ها اعلام شده است.
معاون شرکت ساخت با اشاره به سه پروژه در اولویت برای تبدیل به آزادراه گفت: بزرگراه  سلفچگان به اصفهان، اردکان به تفت و سیرجان به اسکله شهید رجایی در اولویت قرار گرفته است.
خادمی با بیان این که سایر پروژه‌های ذکر شده در فهرست هم در حال ارزیابی هستند، ادامه داد: بزرگراه  سیرجان–بندرعباس-انار به طول 450 کیلومتر، محور ساوه به بویین زهرا،  کنارگذر بابل  در فهرست تبدیل به آزادراه قرار دارد.
وی با بیان این که برای تبدیل کنارگذر بندرعباس(شهید رجایی) - سیرجان به آزادراه تفاهم نامه‌ای با سرمایه‌گذار بخش خصوصی  منعقد شده است، گفت: این آزادراه به سمت انار ادامه پیدا می‌کند و به  شبکه بزرگراهی که به سمت نطنز است وصل می‌شود.
21 بزرگراه به آزادراه تبدیل می‌شوند/ جزئیات پروژه‌های در اولویت
معاون شرکت ساخت با بیان اینکه کنارگذر گیلاوند و ادامه کنارگذر رودهن هم برای تبدیل به آزادراه پیشنهاد شده است، ادامه داد: کنارگذر شمالی پردیس هم به صورت آزادراه به امام زاده هاشم متصل می‌شود و این محور هم آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
خادمی تاکید کرد: ادامه تبدیل پروژه‌های بزرگراهی به آزادراهی نیاز به ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و باید دید بازخورد و میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه‌ها چقدر خواهد بود.
>ساير عناوين سرويس شهری را در اين صفحه مشاهده کنيد<
کد مطلب: 92553