۱
فلاحی در گفت‌وگو با پایتخت:
دوره آقای فانی تفاوت محسوسی برای معلمان و دانش‌آموزان نداشته است/ باید نگاه به مساله آموزش تغییر کند
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
Share/Save/Bookmark
 
دوره مدیریتی آقای فانی هیچ تفاوت محسوس یا چشم گیری نسبت به دوره های قبلی نداشته است یعنی من فکر می کنم که آموزش و پرورش در یک مسیر خاصی هدایت شده و به راه خودش ادامه می دهد، بنابراین رفت و آمد دولت‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی در این روند داشته باشد و در نهایت دولت‌ها خیلی مثمر ثمر نیستند.
 
 
مشکلات آموزش و پرورش در دوران فانی
محمد تقی فلاحی، عضو کانون صنفی معلمان ایران است. او در گفت‌وگو با پایتخت، در مورد علل اصلی مشکلات سیستم آموزشی کشور صحبت کرد و توضیح داد که چرا هر جا نامی از سیستم آموزشی کشور برده می‌شود، تنها کافیست که تریبون و کامنت و هر امکان دیگری در اختیار مخاطبان عام باشد، تا اعتراضات بی‌شمار خود را برای دیگران بیان کنند.

به گزارش پایتخت، فلاحی در این باره گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه خیلی عریض و طویل با مسئولیت های مشخص است و در واقع با مخاطبان بسیاری روبرو است که عموم مردم را در بر می‌گیرد، این دستگاه با این شرایط خواه ناخواه با دامنه عملکرد گسترده ای که باید داشته باشد، نمی‌شود بدون نقد باشد. آموزش و پرورش به خاطر مشکلاتی که در نحوه مدیریت دارد و یک سری دخالت های بیرونی که وجود دارد، دچار مشکلات عدیده ای شده است. بنابراین تمام این نقدها می تواند درست باشد.

وی درباره عملکرد وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره مدیریتی آقای فانی هیچ تفاوت محسوس یا چشم گیری نسبت به دوره های قبلی نداشته است یعنی من فکر می کنم که آموزش و پرورش در یک مسیر خاصی هدایت شده و به راه خودش ادامه می دهد، بنابراین رفت و آمد دولت‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی در این روند داشته باشد و در نهایت دولت‌ها خیلی مثمر ثمر نیستند. بنابراین خیلی نمی‌شود تفاوت گذاشت بین دوره مدیریتی آقای فانی و وزرای قبلی، تنها نکته مثبت ایشان، رابطه غیر مستقیم با تشکل ها بوده است. همگرایی ایشان نسبت به باقی وزرا در دوره های قبل در رابطه با تشکل ها مثبت تر بوده است وگرنه در زمینه های دیگر ایشان هم همان راه سابق را می رود. تمرکز گرایی نکته ای است که همیشه در آموزش و پرورش وجود داشته و به مثابه یک سنگ بزرگی است که به پای این نهاد بسته شده است.

این فعال فرهنگی در رابطه با چرایی تغییر نکردن فضای آموزش و پرورش گفت: ریشه این داستان در مبانی نظری است که در این دولت به معنای حکومتی آن البته نه صرفا قوه مجریه وجود دارد و از آموزش و پرورش در واقع توقعات خاصی دارد که دولت ها هم معمولا همان توقعات را دنبال می‌کنند. در عین حال دوره هایی که وزرا می‌آیند و می‌روند. آنقدر مشکلات آموزش و پرورش ریشه ای و عمیق است که در یک دوره چهار ساله نمی‌شود آن را رفع کرد. ببینید مشکلات روزمره این نهاد آنقدر زیاد است که وزیری هم که خواهان تغییر باشد نمی‌تواند کاری را عملا انجام دهد، البته این تفکر تغییر تا به امروز نبوده است. مشکلات روزمره آموزش و پرورش باعث می‌شود تا مسائل ریشه‌ای فراموش شوند.

فلاحی در پایان گفت: واقعیتش آموزش و پروش باید به عنوان یک مسئله ملی دیده شود و نهادهای وابسته به حکومت دید خود را به این وزارت خانه تغییر دهند. آموزش و پرورش باید در صدر مسائل قرار گیرد تا بتوان با برنامه ریزی ۱۰ ساله آن را در ریل و مسیر درستی قرار داد.
کلمات کليدی: دانش اموز ، مردم ، سیاست ایران ، علم ، آموزش و پرورش ، علی اصغر فانی
>ساير عناوين سرويس جامعه را در اين صفحه مشاهده کنيد<
کد مطلب: 82329


 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۶ ۰۳:۳۵:۱۸
سلام.متاسفانه ایشان همانندنام فامیلیش فانیست!!!حتی یک قدم کوچک هم نگرفته هروقت هم که ایشان صحبت میکنن من خوابم میگیره عجیب!!!!!!!!!!!!!!هر دم از این باغ بری میرسد!!تازه تر از تازه تری میرسد!!!هر کی میاد یه لگدی به معلمان میزنه و هوتوتو!!!!!!!!!! (7063)