اختصاصی پایتخت؛
به جای خوراکی های کم ارزش حبوبات بخورید و وزن کم کنید
مترجم: جعفری
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۳
Share/Save/Bookmark
 
 
 
تاثیر حبوبات در کاهش وزن
سرویس سلامت پایتخت، با توجه به تحقیقات جدید، خوردن یک وعده لوبیا، نخود و عدس در هر روز می‌تواند به افرادی که رژیم دارند کمک کند تا وزن بیشتری کم کنند. پژوهشگران با بررسی اطلاعات حاصل از آزمایش های انجام شده به این نتیجه رسیدند که  افرادی که هر روز حدود سه چهارم از یک فنجان حبوبات مصرف می‌کردند،‌ حدود یک پوند وزن بیشتری در مقایسه با افرادی که حبوبات مصرف نکرده اند، کم می‌کنند.

حبوبات، ‌شاخص پایینی از قند خون را دارا هستند. به این معنی که در واقع کربوهیدرات موجود در آنها قندخون به سرعت بالا نمی‌برد درحالیکه کربوهیدرات موجود در نان سفید و آرد سفید، ‌به سرعت قند را بالا می‌برد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهند که  غذاهایی که فیبر  و پروتیین بالا و شاخص قندی کمتری دارند به فرایند کاهش وزن کمک می‌کنند.

این مطالعه روی افرادی که رژیم گرفته بودند انجام شد. هر دو گروه روزانه کالری یکسانی را دریافت می‌کردند اما در رژیم بک گروه حبوبات گنجانده شده بود و در رژیم گروه دیگر گنجانده نشده بود.

مطالعات نشان می‌دهد که در بین حبوبات، لوبیا دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان جلوگیری  می‌کند. از طرفی فیبر موجود در حبوبات نیز به کاهش کلسترول بد خون کمک فراوانی می‌کند. برای افرادی که عادت ندارند که روزانه از حبوبات استفاده کنند، توصیه می‌شود که روزانه به مقدار نیمی از فنجان حبوبات را در وعده های غذایی خود بگنجانند تا شروع خوبی برای تمرین داشتن تغذیه سالم باشد و اضافه کردن حبوبات می‌تواند باعث شود که حبوبات جایگزین مواد غذایی کم ارزش مثل سیب زمینی یا برنج شوند.
کلمات کليدی: لاغری و زیبایی ، خوردن حبوبات بجای برنج ، کاهش وزن ، سرویس سلامت سایت شهری پایتخت
>ساير عناوين سرويس سلامت و زیبایی را در اين صفحه مشاهده کنيد<
کد مطلب: 75083