اختصاصی پایتخت:
اگر پوستی زیبا می‌خواهید این مطلب را بخوانید
مترجم: جعفری
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
Share/Save/Bookmark
 
 
 
میوه‌ها و سبزیجات تازه
سرویس سلامت پایتخت، به گزارش بی بی سی، برای داشتن یک پوست خوب در تمامی سنین باید مراقب خوراک خود باشیم.
سلول‌های پیر، با سلول‌های جوان جایگزین می‌شوند و تغذیه مناسب به داشتن پوستی لطیف و سالم کمک می‌کند. سعی کنید توصیه های زیر را در برنامه غذایی روزانه بکار بگیرید.
سبزیجات و میوه ها شامل انتی اکسیدان های بسیار زیادی هستند که می‌توانند پوست شما را از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد، در امان نگه دارند. رادیکال‌های آزاد که با سیگارکشیدن، آلودگی هوا و نور آفتاب می‌تواند باعث چروک و لکه های پیری گردد. روزانه باید حداقل به میزان پنج واحد میوه و سبزیجات از رنگ‌های مختلف مصرف گردد.
ویتامین C نیز انتی اکسیدان بدن را تامین می‌کند. بروکلی، تمشک، کیوی، پاپایا، پرتغال و...شامل این ویتامین هستند و کلاژن تولید می‌کنند که پوست را سفت میکند.
کاهش وزن و اضافه شدن وزن مکرر، باعث ایجاد چین و چروک و علاماتی بر روی پوست می‌شود. رژیم های سخت نیز بر پوست تاثیر منفی می‌گذارند.


سلنیوم، یک انتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد و برای سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم مناسب غذایی حاوی سلنیوم می‌تواند از سرطان پوست، مضرات نور خورشید و لکه های پیری جلوگیری کند. روزی چهار عدد از  دانه های آجیل می‌تواند برای تامین سلنیوم بدن کافی باشد. البته سایر مواد شامل ویتامین E نیز مفید هستند. ماهی، تخم مرغ، گوجه و بروکلی منابع خوبی هستند.
  منابع شامل ویتامین دی مثل فندق، آووکادو، بادام، افتابگردان و روغن ذرت از آسیب سلولی پوست جلوگیری می‌کنند.
تا می‌توانید آب بنوشید. روزی 6 تا 8 لیوان نیاز است تا به پوست آبرسانی شود.
چربی‌های موجود در دانه ها، آجیل، ماهی، آووکادو، شامل اسیدهای چرب ضروری می باشد. این چربی ها معمولا شامل مقادیر قابل توجهی ویتامین E نیز می‌باشد که به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می‌کند و در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت می‌کند.
از مواد شامل امگا 3 و امگا 6 استفاده کنید..ماهی های چرب، منابع گیاهی از بسیاری از بیماری های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس  جلوگیری می‌کنند.
از غذاهای با گلوکز اندکس پایین استفاده کنید مثل حبوبات، فرنی و .... این غذاها کربوهیدرات را در بدن شما به آرامی ازاد می‌کنند اما غذاهایی مثل بیسکوییت یا نوشابه های دارای قند، باعث تولید انسولین در خون و ضربه زدن به کلاژن و شتاب بخشیدن به ایجاد چین و چروک خواهند شد.
روی را فراموش نکنید، ماهی، مرغ،گوشت، غلات کامل، دانه ها، اجیل و سخت پوستان منابع روی هستند. روی به بازسازی پوست شما کمک خواهد کرد.
کلمات کليدی: پوست زیبا ، زیبایی خانم ها ، لیزر پوست ، میوه و سبزیجات تازه
>ساير عناوين سرويس سلامت و زیبایی را در اين صفحه مشاهده کنيد<
کد مطلب: 65872