هفت راه برای تقویت مغز
 
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
Share/Save/Bookmark
 
 
 
مغز انسان
سرویس سلامت پایتخت، به گزارش پایتخت به نقل از تودی هلس، علم امروز، برای تقویت مغز و جلوگیری از الزایمر، راه‌هایی را پیشنهاد کرده که احتمالا اکثر ما به مفیدبودن آنها واقفیم اما به کارکرد انها ایمان نداریم.

در ادامه این راهکارها را مرور میکنیم.

1. ورزش: مطالعات در دانشکده داروی دانشگاه جان هاپکینز نشان داده است که ورزش برای محافظت از سلول‌های مغز بسیار مفید می‌باشد و اینکه تمرین هوازی بسیار مفید تر از هر ورزش دیگر برای مغز است. پزشکان برای محافظت از مغز، روزی سی دقیقه ورزش را توصیه می‌کنند.

2. مصرف روغن زیتون: مطالعه‌ای که در سال اخیر انجام شده نشان می‌دهد که رژیم مدیترانه‌ای علاوه بر سالم نگه‌داشتن قلب به سلامت مغز هم کمک می‌کند. در ازمایشی که روی افراد مختلف انجام شد مشخص شد که افرادی که از روغن زیتون استفاده می‌کنند در ازمون های هوش موفق‌تر هستند.

3. اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی:  مصرف ماهی دوبار در هفته در ساختار مغز و وظایف آن بسیار تاثیرگذار است.

4. مطالعه و یادداشت: یک مطالعه درمورد مشکلات مغز و اعصاب که 294 سالمند را به مدت شش سال بررسی کرد، نشان داد که در مواردی که سالمندان خواندن و نوشتن را جزو کارهای روزمره خود قرار می‌دهند، علمکرد بهتری در مغزشان مشاهده می‌شود.

5. عدم مصرف مشروبات الکلی: در مطالعه روی 7513 نفر در بیش از یک دهه و ازمایش حافظه آنها در هر چهارسال، افرادی که از مشروبات الکلی استفاده می‌کردند، عملکرد مغزشان پایین‌تر بود.

6. دیابت: قندخون خود را کنترل کنید، دیابت میتواند باعث زوال قابل توجه مغز گردد.

7. پرمشغله بودن: مطالعات نشان داده است که افرادی که پرمشغله هستند در سنین بالا ذهن فعال‌تر و پویاتری دارند.
کلمات کليدی: تقویت مغز ، تغذیه درست و سلامت مغز
>ساير عناوين سرويس سلامت و زیبایی را در اين صفحه مشاهده کنيد<
کد مطلب: 59425